maanantai 11. elokuuta 2014

Terassi öljyttynä

Viikonloppuna tuli öljyttyä terassi! Siitä puuttuu toki vielä reunimmainen lauta, koska yksi lauta oli rikki.... Ja lisäksi myös kaiteet ovat vielä tekemättä, mutta muuten se on valmis!

Puuöljyksi valittiin teknoksen woodex aqua, sävynä perusruskea. Tiivistettynä: Nätti väri ja hyvä öljy. Öljyämisen hoidin itse, koska olen niin pikkutarkka tällaisissa pintakäsittelyasioissa, ettei puoliskon kannata edes yrittää. Saa vaan suotta huudot, jos jokin paikka ei ole mielestäni hyvä. Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, häntä ei myöskään hirveästi ole se haitannut, että maalaukset/tms. hoidan minä.

Ennen öljyä

Terdeä öljytessä puolisko nappasi kännykkäni ja otti allekirjoittaneesta kuvan työn touhussa. Olen kuulemma ovelasti välttänyt oman nassuni laittamisen tänne, koska olen aina kuvaillut muita. Joten ohessa on historiallinen todiste siitä, että minä oikeasti teen jotain!

Pari lautaa käsitelty
Sunnuntaina vedin vielä toisen kerroksen öljyä, ja lisäksi öljysin tolpat ja näkyvät osat rungosta. Päällilaudoitus käsiteltiin siis kahdesti, muut osat vain kerran. Ja tältä se näyttää valmiina!


Nyt vielä kaiteet ja portaat valmiiksi ja se on siinä - ei muuta kuin tansseja pitämään. Muutkin projektit jatkuvat taustalla, hitaasti mutta varmasti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti